სასწავლო გეგმის ნიმუში
(პუნქტების მოკლე აღწერა)
1. გაკვეთილის თემა: ,,გაუფრთხილდეთ გარემოს’’
2. სწავლების საფეხური და კლასი: პირველი საფეხური, III-V კლასი
3. ინტეგრირებული საგნები,ქართული ენა და ლიტერატურა ჩვენი გარემო
მასწავლებლების სახელი, გვარი. მაია კუტალაძე, თეა კვასტიანი
4. მოსწავლეთა რაოდენობა გაკვეთილი ტარდება ცხრა მოსწავლესთან
5. გაკვეთილის სასწავლო მიზნები (საგნების მიხედვით)
აქტივობა 1. კითხვა–პასუხი.
მიზანი: აცნობიერებს ბუნებრივი რესურსების მნიშვნელობას; იკვლევს საკუთარი ოჯახის მიერ მოხმარებული ბუნებრივი რესურსების მრავალ–ფეროვნებას.
შედეგი: მოსწავლეს შეუძლია ინფორმაციის დაგროვება ბუნებრივი რესურსების შესახებ.
მიზანი: ამოიცნოს და დააზუსტოს აღდგენადი და აღუდგენელი ბუნებრივი რესურსები; ცხრილის სახით წარმოადგინოს საკუთარი ოჯახის მიერ მოხმარებული ბუნებრივი რესურსები; მოიძიოს ინფორმაცია საჯკუთარი მხარის ბუნებრივი რესურსების გამოყენების შესახებ.
მიზანი: მოსწავლე აღწერს ბუნებრივი რესურსების მნიშვნელობას ადამიანისათვის.
აქტივობა 2.გარემოში მუშაობა.
მიზანი: განაზოგადოს საკუთარი მხარის ბუნებრივი რესურსების გამოყენების შესახებ მოპოვებული ინფორმაცია, გააცნობეროს წყლის დაბინძურების უარყოფითი გავლენა;მოიძიოს ინფორმაცია და ერთმანეტს შეადაროს ადამიანის მიერ სასმელი წყლის მოპოვების სხვადასხვა გზა.
შედეგი: მოსწავლე იცავს ბუნებრივ გარემოში უსართხო ქცევის წესებს.მოსწავლე აღწერს ბუნებრივი რესურსების მნიშვნელობას ადამიანებისთვის.
აქტივობა 3. მიზნობრივი ექსკურსია მთა ,,ნაკოშკვარაზე“. მიზანი: მოსწავლეებში შემოქმედებითი უნარის განვითარება, ნატურალისტური, პრაქტიკული უნარ–ჩვევების ცამოყალიბება.
შედეგი:მოსწავლე ახდენს ბუნებაზე დაკვირვებას არწერს მას და უნვითარებს პრაქტიკული უნარ–ჩვევების ჩშამოყალიბებს
აქტივობა 4.ბუნებაში ნერგების დარგვა.
მიზანი:მოსწავლეებში ბუნების დაცვისა და სიყვარულის ჩამოყალიბება.
შედეგი:აღწერს ადამიანის აქტივობებს და განსაზღვრავს საკუთარ მონაწილეობას ბუნებრივი რესურსების აღდგენის საქმეში.(მაგ.ხეების დარგვა)
6. ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები
ბუნებაში გადაადილებისას არჩევს უსაფრთხო მარშრუტს;
იცავს ბუნებაში საყოფაცხოვებო ნარჩენების განთავსების წესს;
ბუნებში განარჩევს სასმისად ვარგის წყალს;
სიფრთხილეს იჩენს უცნობი მცენარეებისა და სოკოების მიმართ;
არჩევს ბუნებაში გასვლისათვის შესაფერის ტასაცმელს, აღჭურვილობასა და საკვებს;
ამოიცნობს და აჯგუფებს აღდგენად და არაღდგენად ბუნებრივ რესურსებს;
იკვლევს საკუთარი ოჯახის მიერ მოხმარებული ბუნებრივი რესურსბის მრავალფეროვნებას.
8. თანმიმდევრობა
(აქტივობა და დრო) კითხვა–პასუხი 15 წთ
გარემოში მუშაობა 30 წთ
მიზნობრივი ექსკურსია მთა ,,ნაკოშკვარაზე“ 45 წთ+ავისუფალი დრო
9. შეფასება
კვლევის უნარ–ჩვევები:
დაკირვება
აღწერა
მონაცემების შეგროვება
სააზროვნო უნარ–ჩვევები:
გამოყენება (ადრე ათვისებული ცოდნის გამოყენება პრაქტიკული და ახალი გზით)
ანალზი
10. საკლასო მენეჯმენტი _
საგანმანათლებლო რესურსები
კომპასი, უბის წიგნაკები, საწერი კალმები, ციფრული აპარატი, პლაკატები წარწერით ,,გაუფრთხილდეთ ბუნებას“ ისტ–ი, დისკი, პროექტორი.
ინფორმაციის წყაროები (ნაბეჭდი, ელექტრონული და სხვა..)
მიანიშნეთ წყაროები, რომლებიც გამოიყენეთ გაკვეთილის მომზადების, მსვლელობის დროს (მაგ. წიგნები, ალბომები..).
ელექტრონული (კომპიუტერული) პროგრამები და რესურსები
მიუთითეთ ის კომპიუტერული პროგრამები (მაგ. OpenOffice.Org Presentation, OpenOffice.Org spreadsheet, gimp, და სხვა.. ), ვებ-გვერდები და სხვა ელექტრონული რესურსები http://liamatiashviliqimia.blogspot.com http://julietaergemlidze.blogspot.com/ http://mygarden.ge/?catრომლებსაც იყენებთ თქვენ და მოსწავლეები გაკვეთილისთვის.
*
No comments:
Post a Comment